Wednesday, January 19, 2011

Elektrikli Arabalar (2011)

Elektrikli Arabalar (2011)
Başlık oyuncak arabaları anımsatıyor. Sanırım bu tür arabaların alıcılarıda bir süre bu izlenim de kalacaklar. ilk canımı sıkan duyduğum hız konusu oldu. Aslında hız sınırlarının max 120 oldugu ülkemizde hızlı gitmek neyimize.
ben başka bir konuya değinmek istiyorum. bu arabalarda nerde şarj olacak.( ! ) bu zannettiğiniz kadar basit bir soru değil. Ve şark kurnazlarının sırıttığını görebiliyorum. Her televizyonda bu haber çıktığında ellerini ovuşturduklarını da görebiliyorum. Zamanın bu konuda beni haksız çıkarmasını ummaktan başka yapabileceğim bir şey yok.
Bu insanlar, evlerini kaçak elektrikle ısıtıyorlar. Kaçak elektrikle yıkanıyorlar. Kaçak elektrikle TV izliyorlar. Kaçak elektrikle aydınlatıyorlar gecelerini. Siz bu kaçak kullanıcıların hesaplarını ödüyorsunuz.
Şimdi biraz daha zengin olmalarının önü açılıyor.
Bu insanlar elekrikli arabalara sizin baktığınız gibi bakmıyolar. Bakmalarını da sağlayamazsınız.
Bu kişilerin fakir olduklarını düşünmeyin. Çevrenize dikkatle baktığınızda sizden maddi olarak zengin olduklarını göreceksiniz.
kaba bir hesapla sizin ısınma, aydınlanma gibi masraflara verdiğiniz en az 200 Tl'yi vermiyorlar.
İstanbul için düşünürsek ortalama aylık 400 TL gibi bir benzin veya dizel masrafından kurtulmuş da olacaklar.
Siz en az 400 Tl daha fakirleşeceksiniz. Çünkü onların kullandığı kaynağı mutlaka birisi ödemeli.

Biliyorum ki bu kurnaz insanlar, gayet iyi niyetli bir şekilde (!) bahçelerinde başkalarının arabalarını da şarj edecekler. Bir araba gecede kaç Tl elektrik kullanır, 30 TL diyelim. iyi niyetli komşumuz neden 10 TL ye bu işi yapmasın. Neden 10 kişinin arabasını bağlamasın. bunu kim engelleyecek ki. Sonuçta iyi niyetli komşular (belki hırsız bahanesiyle) birbirlerinin arabalarını koruyacaklar.

Benzin istasyonları araba şarj hesabı yaparken bir daha düşünsünler. Bekledikleri geliri elde edebilirler mi?

Üniversitelere yakın oturanlar bilir (veya bilmez), arabası olan öğrenciler potansiyel park parası veren kişilerdir mahalleli için. Bu park parası arabanın evin önüne park edilmesi karşılığında verilir.
Şimdi bir daha düşünün. Türkiye'de kaç ev elektrik parası veriyor.
Kaç ev elektrik parası vermiyor.

Kendimce gördüklerimde ayrım yapıyorum. Bunların kaçak elektrik kullanmaları hakları. elimden gelse zaten ben öderim paralarını diye düşündüğüm insanlar gördüm. Siz de bunları görüyorsunuzdur. Bu insanların çoğu otobüste yanınızda oturuyor. Ayakkabıları eski ama temiz, üstlerindeki giysileri eski ama temiz. siz onların ihtiyacı olduğunu görmüyorsunuz. Onlar gerçekten ihtiyacı olanlar.
Ya diğerleri?

benim yanımdan her elektrikli araba geçtiğinde doğa kurtuluyor diye sevineceğim.
dışarıdan daha az petrol alacağız diye sevineceğim.
bu araba kaçak mı şarj oluyor diye üzüleceğim.
bu arabanın elektrik parasını ben mi ödeyeceğim diye üzüleceğim.
kaçak olanlar neden yakalanmıyor diye üzüleceğim.

Bunlar ilk aklıma gelenler. Mutlaka kurnaz iyi niyetli insanlarımız bize birçok yol göstereceklerdir.


Elektrikli araba ile ilgili haberler:








No comments:

Post a Comment